Be kell vallanom valamit: egy kicsit mániákus vagyok. Vagy csak vérbeli edző, még nem tudtam eldönteni. Bármilyen betegségem (vagy csak gyanúm) akad, azonnal azt kezdem keresni, kutatni, hogyan lehet azt mozgással kezelni. Így találtam rá nagyjából egy éve az Aviva tornára is. Ez egy olyan mozgásforma, amit nagy sikerrel alkalmaznak egy csomó nőgyógyászati probléma kezelésében. 

Az Aviva torna főleg a hasizom alsó szakaszát, a gátizmokat és a farizmokat mozgatja meg és ezzel ér  el nagyon pozitív hatásokat. Tulajdonképpen az egész lényege, hogy az adott területen felpezsdül a vérkeringés (hatására egységnyi idő alatt négy-ötszörös mennyiségű vér áramlik át a szerveken), így a torna idején minden sokkal hatékonyabban üzemel. Ettől sokkal egészségesebben működnek a belső szervek, sőt, a hormonháztartásra is pozitív hatással van. Az erősítő és vérkeringés-fokozó gyakorlatok közt enyhe nyújtó gyakorlatok is találhatók, melyek a vérbőséggel együtt akár a petevezetékek letapadását is oldhatják, éppen ezért sokszor úgy találnak a tornára a nők, hogy alternatív módszereket keresnek a meddőségük kezelésére. 

aviva felirat.jpg

Az Aviva torna az alábbi problémákon segíthet:

- rendezetlen vagy görcsös ciklus

- ciszták, miómák felszívódását segítheti

- bizonyos meddőséget okozó problémák esetén 

- ha a hormonháztartás felborult

- könnyíthet a változókor tünetein

- segít a hormonális eredetű súlytöbblettől való megszabadulásban

Rengeteg egyéb lehetséges pozitív hatást említenek a módszert bemutató könyvben, illetve újságcikkekben, de a legtöbb sikersztori a fent felsoroltakhoz kapcsolódik. 

Ez is egy olyan fajta mozgás, amit nem könnyű könyv alapján elsajátítani, nekem legalábbis nem ment, pedig azt nem lehet mondani, hogy hülye vagyok a tornákhoz ;) Így hát szépen felkerekedtem egyszer és elmentem egy betanításra (egy négy órás alkalom alatt megtanítják a gyakorlatokat, amiket utána otthon lehet végezni), majd itthon tornáztam. Aztán kimaradt egy kis idő, úgyhogy elmentem megint, hogy felfrissüljenek az emlékeim (meg mert olyan jól esik máshoz elmenni tornázni, ahol nekem nem kell gondolkodni, csak követni mások utasításait :D), másodjára Krisztihez mentem, aki olyan alaposan elmagyarázott mindent, hogy hiába próbáltam belekötni a tanítási módszerébe, nem sikerült. Nagyon lelkiismeretes és alapos, szívből ajánlom mindenkinek :)

aviva Kriszti.jpg

Kicsit furcsa gyakorlatok vannak az Aviva tornában, de ahogy beleástam magam a fórumokba és az oktatóknál feltüntetett sikersztorikba, elég jó eredményeket tudnak felmutatni azok, akik tornáznak. Rám is pozitív hatással volt a torna már akkor is, amikor teljesen rendszertelenül csináltam (heti kétszer kellene, egy csomó minden korlátozással együtt, diétázni sem ártana hozzá, én viszont jó, ha hetente tudtam csinálni), úgyhogy szerintem egy próbát mindenképpen megér a dolog :)

Ti próbáltátok már?