Néha olyan válaszok érkeznek, hogy szóhoz sem jutok :) Katáé is egy ilyen :)
 
Miért kezdted el a Pilatest/Hogy találtál rá?
 
Ez nekem két külön kérdés :) Már évekkel ezelőtt - jókat! - hallottam róla ismerősöktől, de akkor még nagyon kicsik voltak a gyerekek vagy még várandós is voltam, így nem történt meg a Nagy Találkozás.
Sosem voltam sportos típus, sajnos nem vagyok ügyes mozgású, az iskolai testnevelés-órák inkább frusztráltak, mint további sportra motiváltak volna. A családban sem láttam ezt a mintát, hogy valaki sportolt volna.
De nem lehet nem észrevenni, sokan mennyire élvezik a sportolást, és eldöntöttem, hogy a gyerekeimet úgy tumblr_mjgudou0Wt1rr6ipbo1_500.jpgpróbálom nevelni, hogy része legyen életüknek a mozgás.
A két gyerkőc után, 30 felé közeledve éreztem azt, hogy még sosem hiányzott ennyire, hogy mozogjak egy jót. Szinte kiabált érte a testem. De nem kevés szervezést igényelt...
Kb. egy éve derült ki, hogy refluxom van. Emiatt elég komoly diétát kell tartanom (tiltólistán a csoki, a tea, a sör, a paradicsom, a savanyúság, és még sok más), és gyógyszert is kell szednem. Nem túl vidám perspektíva a hátralévő, reményeim szerint elég hosszú :) életemre...
Ekkor kezdtem jógázni. A közelben, pont jó időpontban volt egy kezdő jógaóra. És éreztem, hogy jó. A gyomromnak, a hátamnak, az egész testemnek.
Sajnos fél év múlva abban az időpontban megszűnt az óra, az új időpont pedig nem volt megfelelő. Mozgás nélkül maradtam, és kerestem, hogy mi fér bele az elég sok koordináta által meghatározott életembe.
Enikő blogját olvastam időnként (az index-címlapról keveredtem oda), megtetszett, amit a Pilatesről írt, és onnan találtam rá a Flow Center oldalára. És regisztráltam, és alig vártam, hogy értesítsenek, mikor indul az alapozó tanfolyam.
Decemberben indult Noémivel. Azóta is a legtöbb péntek reggelen Noémivel pilatesezek :)
És még egy motiváció, teljesen más oldalról. A kislányom.
Baba korában néhány hónapig Dévény-terápiára jártam vele enyhe izotónus-eloszlási zavar miatt. A kezelések sikeresek voltak. Ő már lassan 4 éves lesz, és gyönyörű a tartása! Az egész családomban nem volt ilyen (sajnos a kisfiam sem az). Nekem is mindig rossz tartásom volt, sokszor rám is szóltak (ami nem kicsit idegesített), de ennyi.
Őt viszont látom nap mint nap, hogy milyen szép tartású. És a pozitív motiváció jobban működik, én is olyan akarok lenni!
Mi fogott meg a Pilatesben? Mit élvezel a legjobban?
 
Hogy nekem való! Nem kell hozzá sportolói múlt, jó kondíció, különleges ügyesség.
A gyakorlatokat követhetők. Noémi órái nagyon jól felépítették, jól adagolja a gyakorlatokat, és a háttérzene is tumblr_m5ckg9Zv511rs9933o1_500.pngtetszik. Mindig jól átmozgat a Pilates, érzem a testemet, érzem itt-ott az izmaimat.
Nagyon komplex módszer, szinte az egész testet megdolgoztatjuk.
És ami nagyon praktikus a Pilatesben, hogy nem izzaszt meg. Az óra után gyorsan felöltözök, és mehetek is munkába.
Szerinted mi a legeslegjobb hatása a Pilatesnek? Milyen pozitív hatását élvezed leginkább?
 
Nekem az a legfontosabb, hogy a tartásom javul tőle, ahogy erősödnek a gerincstabilizáló izmaim. Bízom benne, hogy a reflux is enyhül ettől, mert a rossz testtartásom is extra nyomást jelent a gyomromra.
A Pilatestől jól érzem magam a bőrömben. 1-2 hónap után már éreztem, hogy mozgékonyabb vagyok, kevésbé nyikorgok itt-ott, és talán picit szebb a mozgásom is.
És jól esik az az egy óra, hogy kikapcsolhatok, nem kell gondolkodni. Noémi mondja, mit csináljak, én pedig csinálom, úgy, hogy csak a mozdulatok pontos végrehajtására és a légzésre figyelek, nem a szokásos elintéznivalókon pörög az agyam.