Nem, nem feltétlenül. 

Ha valaki beteg, amit speciális diétával lehet kezelni vagy gyógyítani, akkor nem engem kell kérdezni arról, mit tegyen. Akkor irány a dietetikus. Sőt, először az orvosra kell hallgatni, aki - igen, örök optimista vagyok - tud olyan dietetikust ajánlani, aki az adott problémára szakosodott. 

Ha valaki szeretne hipp-hopp, valami nőimagazinos különleges diétát követni és ebben szeretne segítséget kérni, akkor... nos, ebben tőlem nem számítson lelki támogatásra ;) Nem vagyok híve az ilyen 1 hét mínusz 6 kiló típusú diétáknak.

tumblr_liivxef5xR1qaxrdko1_400_1.jpg

Ha valaki viszont szeretné egy kicsit rendezni a testsúlyát, mindegy mekkora változásra is van igénye, jöhet bátran, segítek :) Persze csak és kizárólag akkor, ha nem zavarja, hogy nyíltan vállalom, az optimális testsúly eléréséhez a diéta és a mozgás együttesen vezet. Nem kényszerítek senkit erőszakkal mozgásra, de hiszem, hogy mozgás nélkül nem olyan hatékony, nem olyan tartós, nem olyan látványos, nem olyan egyszerű, és leginkább nem olyan szórakoztató a fogyás, mint vele együtt. 

De mi közöm van nekem a táplálkozáshoz, ha nem vagyok dietetikus? Elsőként azt mondanám, hogy azért, mert nekem is voltak küzdelmeim a súlyommal, így meg kellett tanulnom, hogy mit lehet és mit nem, mi egészséges és mi nem. Elég kíváncsi természet vagyok, úgyhogy sok mindennek utánaolvastam és utánaérdeklődtem, hogyan is működik. Ezután jött az edzős suli, ahol arról tanultunk, hogyan kell egészségesen fogyni. Utána jött a Pilates suli, ahol arról tanultunk, hogy úgy általánosságban hogyan kell egészségesen étkezni. Majd jött az Aviva képzés, ahol arról tanultunk, hogy milyen speciális diéta lehet segítségre nőgyógyászati problémák esetén. Majd jött az élet: ahány ismerősöm van, annyiféle étrendet követ és nekem ennek muszáj egy kicsit utánajárnom (említettem már, hogy kíváncsi természet vagyok?). Van, aki paleoval gyógyul, van, aki vega, van, aki lúgosító étrendet követ, míg mások 90 naposoznak (aminek én nagyon nem vagyok híve), van, aki IR-diéta szerint táplálkozik, míg mások cukorbeteg étrenden vannak. Ahány ember, annyiféle étrend, úgyhogy elég sok inger ért már táplálkozás témában, amit mindig igyekszem összehozni az ésszel is igazolható információkkal ;)

Csak szólok, hogy az egészséges táplálkozás nem azt jelenti, hogy ezentúl petrezselymet rágunk, miközben még gondolni is csak a salátára szabad. Hiszek abban, hogy a mértéktartás a legfontosabb az élet minden területén, így a táplálkozásban sem kell minden jóról lemondanunk, egy kis finomság belefér - minden csak a jó tervezésen és arányokon múlik ;)

Úgyhogy ha úgy érzed, szeretnél változtatni a testsúlyodon és amúgy kisebb-nagyobb egészségügyi problémákat leszámítva egészséges vagy, fordulj hozzám nyugodtan, szerintem együtt sikereket tudunk elérni!

funny-cupcakes-rip-diet.jpg

Nem minden süti jelenti a diéta halálát ;)