Hát az úgy volt, hogy gondoltam, viccből kiírom a 21 napos plank kihívást, márminthogy megosztom mindenkivel, hogy ilyen is van. Határozottan meglepődtem és meghatódtam, hogy milyen sokan bevállalták a kihívást. Persze az emberek 99%-a csak szépen csendben, offline üzemmódban, úgyhogy az én feladatom kimondani hangosan, hogy meglepően sokan vágtak bele a plankes kihívásba. És ez engem nagyon nagy örömmel tölt el :) Mert szeretjük a planket. 

1010588_403142179804190_283491602_n.jpgKaptam facebook üzenetet, e-maileket, élménybeszámolókat, "szintidőket" és boldog voltam. Tíz másodperctől egészen 4 percig terjednek az indulási idők (btw, még nyugodtan be lehet csatlakozni most is, nincs kőbe vésve, hogy csak és kizárólag a hétfői indulás az érvényes), olyanoktól, akik ezer éve mozognak, olyanoktól, akik nem régen, edzőktől (mármint foglalkozásukat tekintve edzőktől), kedvtelésből tornázóktól, betegség tüneteit mozgással eltüntetőktől, fiúktól és lányoktól, anyukáktól és gyerek nélküli szabad emberektől, szóval mindenféle területről. És ez jó :)

Szerdán pedig úgy alakult az élet, hogy sikerült "behülyíteni" még valakit, hogy tesztelje le, mennyi ideig is megy a plank. Az eredmény: 2 perc 3 másodperc. Boldogságosan jó eredmény ez :) Mindezt úgy, hogy előtte soha nem tesztelgette, hogy mennyi ideig is tudná tartani a fekvőtámaszt. Csak spontán Pilatesezik már egy ideje (nem nálam, Enikőnél). Mondtam már, hogy a Pilates milyen jól erősíti a hasizmokat? Persze nem gyárt kockákat a hasunkra, de azokat nagyon-nagyon jól megerősíti, amelyek igazán fontosak a gerinc támogatása szempontjából. És pont ezek azok az izmok, amik segítenek jó sokáig kitartani a planket. Oké, elismerem, egészen biztosan nem ártott a két perces szintidő elismerésében az sem, hogy a TRX és a Rip60 sem ismeretlen számára, de hadd legyek elfogulatlan egy kicsit és mondjam, hogy tuti a Pilates alapozta meg ezt az eredményt. Ha pedig mégsem csak a Pilates segítette hozzá, akkor sincs gond, mert a Rip60 és a TRX is nagy szerelem nálam. Meg úgy az összes mozgásforma, amit ez a vendég űz, szóval semmi gond :) És különbenis, mindenféle mozgás jó!

Nade elkalandoztam. A planknél tartottam. Csütörtökön a gerinctréningen feltettem a kérdést, hogy teszteljük-e, 1011210_403328253118916_1407390698_n.jpghogy mennyi is az annyi... Bevállalták a fiúk és a lányok (na, mert tegnap pont volt két fiú is ám!), bár elhangzott egy olyan kijelentés, hogy "jajj, dehát úgysem lesz tíz másodpercnél több...". De lett! Nem is akármennyivel, mert a tíz másodperces szintidőn kesergő lány több, mint két percig tartotta a planket. Sőt, aki a leghamarabb feladta is csak másfél perc után tette ezt (megjegyzem, ő szokott mindig panaszkodni, hogy nincs is hasizma - persze, lehet, hogy nem vagyok _eléggé_ kompetens a témában, de szerintem hasizom nélkül nem lehet 90 mp-ig tartani egy planket :P). A rekord pedig a 4 perc 1 mp lett, ami... ami leírhatatlanul jó eredmény. Szinte repülve mentem haza az óra után, annyira büszke voltam a csapatra :) És nem csak, hogy sokáig tudták tartani, hanem gyönyörű kivitelezéssel, nem beesett derékkal, nem gömbölyű háttal, nem lógó fejjel, hanem szépen, ahogy a nagy könyvben meg van írva! 

Ez a pár nap, amikor jöttek az üzenetek a plank-élményekről, amikor saját szememmel láttam, hogy milyen sokáig tudják kitartani az erős fiúk és lányok a fekvőtámaszt, nagyon kedvezően befolyásolta a hangulatomat :) Nagyon büszke voltam, vagyok mindenkire, mert látom, hogy fejlődnek, mert látom, hogy keresik a határaikat és többnyire ők maguk is meglepődnek, hogy mennyi mindent tudnak már. És ez jó dolog. Meg még az is jó dolog, hogy látszik, hogy van értelme a mozgásnak, lehet benne fejlődni. Nem csak fizikailag, nem csak abban, hogy a fájdalmakat lehet eltüntetni vele vagy éppen megelőzni, vagy éppen formálódni, hanem fejben is sokat ad az embereknek. Van, akit "csak" kikapcsol és segít átlendülni az élet nehezebb pillanatain, van, akit függővé tesz, míg másokat kitartásra nevel. A mozgás mindenkinek jót tesz. Mozogni jó dolog. Mozogni kell. És lehet, hogy valaki azért kezdett el mozogni, mert azt mondták neki, hogy az egészsége érdekében KELL, most már úgy gondolja, hogy a mozgás nem szükséges rossz, hanem valami jó dolog, amire vágyik az ember. 

994292_402250259893382_1190720357_n.jpgÉs ehhez az érzéshez nem kell más, csak megtalálni azt a mozgásformát, amit élvezünk. Lehet élvezni a gerinctréninget, a Pilatest, a kondit, a TRX-et, a kislabdás meg nagylabdás órákat, a funkcionális tréninget, a kettlebellt, a sziklamászást, a biciklizést, a futást, a jógát, a táncos órákat, mindent lehet élvezni, csak egymásra kell találni. Mert mindenkinek megvan a párja mozgásban is, csak meg kell találni.

És ha megvan a nekünk való edzés, akkor jön a szerelem része, az öröm, a boldogság, amikor mozogni nem "kell", hanem mozogni JÓ :)