Andi az az oktató, aki miatt elhittem, hogy érdemes csoportos órákra járni (én nagyon utáltam kimozdulni a mozgáshoz, mindig úgy éreztem, hogy időpocsékolás az utazás és sosem értettem, miért kellene elmenni olyasmiért, amit otthon is meg lehet oldani), hogy ott jól lehet fejlődni és fizikailag és lelkileg is feltöltődni. 2010-ben ezt írtam Andiról a titkos edzős blogomba:

"Hosszú lenne a sztori a miértekről, de végül eldöntöttem, hogy meglátogatom Andit, az egyetlen edzőt, akinek az órájáért képes voltam egészen sokáig tűrni a tömeges verekedéseket és a hosszú utazásokat. Odafigyel mindenkire, tanácsokat ad, jó hangulat van az óráin, folyamatosan továbbképzi magát és nem rest továbbadni azt, amit tud. Ő volt az, aki annak idején (hiába voltunk 30-nál is többen a terembe zsúfolva), mindenkihez odament és korrigálta a gyakorlatokat és megtanította nekem, hogyan kell helyesen felülést csinálni, hogyan kell derékkímélően lábat emelgetni és hasonlók."

 

Hogy találkoztál a Pilatesszel?

A Pilates csodájával 2008 nyarán találkoztam egy törökországi nyaralás során, amikor is a tengerparton részt vettem egy felemelő Pilates órán, amit egy gyönyörű mozgással megáldott hölgy tartott. A felét értettem csak az órának, mert az egész akcentusos angollal zajlott és némileg feltételezte a Pilates lényegének ismeretét de még így is lenyűgözött az, amit átéltem. Már előtte is vágyódást éreztem arra, hogy megismerjem ezt a módszert, de ott és akkor végleg szerelembe estem a Pilates-szel.

 pilates-beach-pose-sized.jpg

Mióta űzöd?

5 éve

Mi fogott meg leginkább a Pilatesben?

A precizitás, az a minőségi odafigyelés, amit addig sporttevékenységben nem tapasztaltam, a nyugalom, ami átjár közben, azok a felemelő testérzetek a gyakorlatok közben, a testtartás bámulatosan gyors és tartós javulása, a testtudat elképesztő mértékű fejlődése, az a belső erő, amit felfedeztem odabent magamban,
a folyamatos feljődési lehetőség a gyakorlatok rendszerében, az eleganciája, a test-lélek-szellem egységes és egyenlő mértékű fejlesztése.

Mi a legjobb a Pilatesben? 

A legjobb a Pilatesben, hogy a figyelmemmel "visszaköltöztem" a testembe, megszűnt az az elidegenítettség érzés, hogy "nem vagyok ura a testemnek" egy tudatosabb, gazdaságosabb üzemmódban tudom általa működtetni a testem a hétköznapokban is, nemcsak az órákon, és az, hogy segített elfogadni, megismerni és nagyon megszeretni a testemet. Imádom azt az áramlás-élményt, ami a Pilates órák sajátja. Ott vagyunk a JELEN PILLANATBAN és csak arra figyelünk, amit éppen akkor csinálunk, arra a gyakorlatra, arra a mozdulatra, arra a lélegzetvételre.

happy pilates.jpg

Milyen hatásait emelnéd ki leginkább? 

- folyamatosan javuló testtartás,
- csodálatosan működő mélyrétegű izomzat,
- belső (lelki) és külső stabilitás érzés 
- magasabb lettem 
- érzem az ERŐMET,
- könnyeddé vált a járásom, a mozdulataim
- rugalmasabbá vált az izomzatom,
- felfrissült testérzet,
- jobban alszom,
- felismertem a tudatos légzés fontosságát, jelentőségét,
- jobban a középpontomban vagyok fizikailag és érzelmileg

Mi a legjobb abban, hogy Pilates órákat tarthatsz?

Az a legjobb benne, hogy mindazt, ami csodát általa magam megtapasztaltam és folyamatosan átélek, másokkal is megoszthatom és így az öröm megsokszorozódik és újra és újra átélhetem azt a folyamatot, melynek során egy ember felfedezi Önmagát a teste, a mozdulatai segítségével és újabb és újabb minőségekbe emelkedik ezáltal. Gyönyörű tapasztalás!!! Mélységes hálát érzek azért, hogy ezt átadhatom, hogy mindebben részem lehet.