Sosem voltam sportember (most sem tartom magam annak), iskolás koromban a mozgásigényemet napi néhány órás sétával próbáltam kielégíteni. De persze mellette próbálkoztam mindenfélével, pl.: edzőterembe járással, de nem fogott meg, aerobikkal, aminél nem igazán volt sikerélményem (képtelen vagyok megjegyezni egy 4 lépéses Aerobic_by_LazyAsHell.jpgkéz-láb mozdulat kombinációt). Maradtak a könyvek és videók, mert azt leállíthatom, míg megtalálom a pozíciót és megjegyzem a gyakorlatsort (de kollégiumban nem volt már megvalósítható). Később találkoztam jógával, de az még nekem is statikus volt... szóval inkább nem sportoltam évekig. Ennek eredménye lett, hogy 26-27 évesen már elkezdtem hátfájós lenni.

Miért kezdted el a Pilatest?

Tehát a motiváció a hátfájás volt. Kutattam az Interneten, hogy milyen mozgásformák vannak, megnéztem/kipróbáltam néhány videót és a Pilates tetszett meg leginkább. Így belefutottam Enikő blogjába, majd eljutottam a csoportjába is.

Mi fogott meg a Pilatesben? Mit élvezel a legjobban?

A Pilates-ben az fogott meg, hogy végre egy mozgás, amiben sikerélményem van. Valószínűleg ez nem csak a Pilates-nek köszönhető, hanem Enikő jól felépített tanfolyamának is.
Minden esetre pár hónap alatt, én az antisport ember kvázi függővé váltam:) Maga az edzés örömöt okoz(ott), a mellékhatásai: a ruganyosság, a megjelenő izmok, a visszakapott hajlékonyság és a hátfájás hiánya pedig a mindennapjaimat tette/teszi boldogabbá.

Szerinted mi a legeslegjobb hatása a Pilatesnek? Milyen pozitív hatását élvezed leginkább? 

Számomra nagyon sok jó hatása van, kb. fél évvel kezdés után úgy voltam, hogy nőttem egy centit és híztam egy kilót:) Szép tartásom lett szép izmokkal, és már a lábujjaimat is elérem :)

A legjobb hatása minden esetre a mozgásszeretet kialakulása volt, és hogy eljutottam odáig, hogy végül magam is Pilates oktató lettem és megtanultam nagyon sok mindent, amivel magamon és másokon is segíteni tudok.

pilates teaser card.jpg