Rita hozzám jár Pilatesre. Méghozzá a hajnali órámra. Ő egy hős :)

 

Miért kezdted el a Pilatest/Hogy találtál rá? 

Soha nem sportoltam semmit sem és emiatt, valamint az akkor még fel nem derített betegségem miatt kamaszkoromtól volt rajtam kb 10 kilós felesleg. 18 évesen aztán kiderült, hogy mi okozza ezt, ezután sokkal jobban kezdtem figyelni magamra, a táplálkozásra és a mozgásra is. Mivel soha nem voltam edzőteremben, vagy csoportos órán, így eléggé féltem tőle, de végül rávettem magam, hogy kipróbáljam, milyen az, ha rendszeresen járok oktatóhoz tornázni.

Valamint 1 éve kezdtem el egy olyan helyen dolgozni, ahol nem ritka  a napi 12-13 óra ülőmunka sem, emiatt már Side-Plank-300x197.jpgpár hét után kezdett fájni a lábam, hátam, nyakam.... Nem szerettem volna, ha a dolog tovább fajul, úgyhogy ez adta meg a végső lökést.

Először jógában gondolkodtam, de a már nálunk is elérhető rengeteg irányzat, óratípus miatt nem nagyon tudtam dönteni és egyre inkább a pilates felé fordultam, mert megvan benne a nyugi és a befelé figyelés, de dinamikus és kellően formál is. A Flow-ra és az óráidra azt hiszem az Urban Eve oldalról jutottam, ahol szerepelt hirdetésként. Mivel Újpesten dolgozom, így még útba is esett, úgyhogy ezért választottam ezt a helyet :)

Mi fogott meg a Pilatesben?

Tetszik benne, hogy nem kell hozzá sok segédeszköz és az első ránézésre nagyon egyszerű gyakorlatok nagyon hatásosak. Olyan izmokat is megmozgatunk és nyújtunk, amit a hétköznapok során magunktól nem tennénk. Tetszik, hogy óra után úgy érzem, hogy sokkal több energiám van. És az is tetszik, hogy egyre inkább formás leszek tőle, miközben a gerincemnek is jót tesz, és nem érzem azt, hogy nagyon megerőltetném magam. 

Tetszik a zene, ami a gyakorlatok alatt megy :)