Hatalmas mázlim van, hogy világéletemben rendkívül finnyás voltam, így amikor észérvekkel megalapozva kezdtem el megválogatni az ételeket, az emberek nagy részének már fel sem tűnt a változás. Bár megszokták, hogy egy csomó mindent nem eszem meg, mert nem szeretem, azért jöttek a kérdések, hogy "miért nem eszel ebből, ugye nem fogyózol?", "most ezzel mi a baj? pár falat nem árthat" és a felkiáltások, hogy "dehát neked nem kell fogyóznod!". 

notonadiet.jpg

Nos, a helyzet az, hogy nem az az egyetlen indok az ételek megválogatására, ha fogyni akarunk. Lehet valaki szimplán válogatós, lehet valaki beteg, amit nem feltétlenül szeretne mindenki orrára kötni vagy éppenséggel az is előfordulhat, hogy csak szimplán egészségtudatos és szeretne egészséges maradni még jó sokáig és ezt máshogy nem nagyon lehet elérni, minthogy figyelünk a kajálásra is. Persze megint csak úgy van, hogy hatmillióféle étkezési mód áll rendelkezésünkre, vannak nagy újítások, vannak kevésbé újak, amik még mindig megállják a helyüket. Tudom, csapongó vagyok és hűtlen mindenféle elvhez, de én nem tudok elköteleződni semmilyen speciális diéta mellett, de vannak étrendek, amikből tényleg rengeteg jót lehet eltanulni, ha mást nem, hát az ételek variálását, hogy a párolt zöldségen és krumplipürén kívül is van étel, illetve, hogy a "kímélő ételek" nem pont a rántott gomba és társai. 

Amikor pedig az ember egy betegség közelébe kerül, akkor azonnal elkezd mindent és mindenkit mozgósítani, hogy találjanak valami megoldást, hozzák össze együtt, hogy mivel lehetne egészségessé válni. Így történt ez velem is és egyik jófej csoporttárs-kollegina-barátnő, Eszti ajánlotta a lúgosító étrendet. Hát úgy őszintén, elsőre kicsit wtf?! fejem volt, mert azonnal beugrott az évekkel ezelőtti duci kolléganő által rendszeresen előadott jelenet, ahogy a péksüti előtt és után ivott valami ronda zöld löttyöt, és fintorogva mondta, hogy ez az izé majd lúgosítja a szervezetét és fú, milyen jó lesz, pikk-pakk le fog fogyni. Igen, erősen előítéletes lettem. De már sokkal felnőttebb vagyok és igyekszem nem elutasítani semmit sem zsigerből - így történt ez ezzel az étrenddel kapcsolatban is. Rájöttem, hogy ez nem is hókuszpókusz és nem kell tízezreket költeni a szuperitalra, hanem egyszerűen csak arról szól az egész, hogy egészséges kajákat kell enni. És amikor végignéztem a listát, hogy milyen ételek ajánlottak és mik nem, rájöttem, hogy ebbe nem nagyon tudok belekötni. Jó, nem tudok elköteleződni teljesen mellette, mert én masszívan húsevő vagyok, de az összes többivel egyetértek. Azzal pedig méginkább, hogy tök kreatív recepteket ajánlgattak már a könyvben is (pedig az már nem mai csirke). 

kokuszgolyo.jpg

Így hát nagy boldogan belevetettem magamat a Zinternetbe, hogy feltúrom a világmindenség (de legalábbis Magyarország) összes gasztroblogját, hátha találok finomságos recepteket, amik a) változatosabbá teszik a kissé uncsi kajálásomat b) szépséges képekkel sütés-főzésre sarkallnak. Így találtam rá Fittanyuka blogjára (azóta van már neki online sütizője is, lehet rendelni mindenféle sütiséget), ahol sok-sok finomságra leltem. De nem ám csak jól kinéző ételekre, hanem mindig egy kis leírásra, ami emlékeztet arra, hogy mit miért is érdemes enni. Eleinte eldöntöttem, hogy én a hajdinát utálom. De egészséges. Úgyhogy enni kell. Aztán rájöttem, hogy a hajdina nem is rossz, csak éppenséggel én nem készítem jól. És idővel az is kiderült, hogy nem csak egyszerű köretként lehet fogyasztani, hanem hatmillió egyéb felhasználási lehetősége van. És mindig ott van az a plusz infó, amitől még inkább kedvem lesz hajdinát enni, mert nem lehet elfelejteni, mennyire egészséges. Hát ezért jó ezeket a bejegyzéseket olvasgatni. 

Amúgy pedig leginkább ezekért:

a zabos sütikért, amikre teljesen rákattantam, mert egészségesek, finomak és végre valami, amit nem aranyárban mérnek ;) (és igen, a fenti kókuszgolyó is zabból készült)

zabosizé.JPG

a padlizsános cuccokért, mert azt még én is el tudom készíteni úgy, hogy mutatós legyen (mert amúgy az én főzésem meghatározója az utóbbi időben a Chokito régi szlogenje, a "ronda és finom", ami mondjuk haladás a régi "ronda és íztelen"-hez képest)

padlizsán.jpg

A sokak által utált, általam viszont gyakran emlegetett hajdina miatt

rakott hajdina.jpg

azért mert a cukkini a sztár :)

tönkölyfehérje.jpg

És mert olyan dolgok is vannak, amire nem gondoltam volna.

reggeli.jpg

Na, azt hiszem, én leginkább ezekért látogatom az oldalt. Meg azért is, mert nem "csak a kaja" van Fittanyukánál, hanem úgy minden, ami fontos az egészséghez. És az ilyesmit én szeretem.